Total Pageviews

Monday, May 13, 2013

Προς οργισμένο νέο επιστολή

Αφορμή γι'αυτήν την ανάρτηση αποτέλεσε αυτή η επιστολή ενός αριστούχου έφηβου,που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο.
Είναι πάντοτε δύσκολη η προσέγγιση του νεανικού ψυχισμού,καθώς το πάθος που τον χαρακτηρίζει καθιστά την ψύχραιμη επιχειρηματολογία συνηθέστατα απεχθή στα μάτια του.Αυτό που για μας είναι "λογικό επιχείρημα" γι'αυτόν μπορεί να είναι απλώς "οι φοβίες ενός γέρου" ή ακόμη χειρότερα, "η απολογία ενός δούλου του συστήματος".
Ας μην ξεχνάμε τη ρήση του Beaumarchais "οι συμβουλές των ηλικιωμένων μοιάζουν με το χειμωνιάτικο ήλιο: φωτίζουν ,μα δε ζεσταίνουν".
Εκτιμώντας πως δεν είμαι-ακόμη-ηλικιωμένος,θα επιχειρήσω μια προσέγγιση.

Το πρώτο ερώτημα που θέτει ο έφηβος,δίνει το στίγμα των οικογενειακών ιδεολογικών του καταβολών : "ποιός έντυσε τον παππού με τα αποφόρια της ΟΥΝΤΡΑ (sic)".
Προφανώς,αναφέρεται στην UNNRA τον οργανισμό δηλαδή που ίδρυσε ο ΟΗΕ (με βασικό χρηματοδότη τις ΗΠΑ) για την αναστήλωση των κατεστραμμένων απ'το Β Παγκόσμιο Πόλεμο κρατών που απελευθέρωναν οι συμμαχικές δυνάμεις.Σύμφωνα με τα στοιχεία,η Ελλάδα εισέπραξε εξοπλισμό αξίας περίπου 416 εκατομμυρίων δολλαρίων μέχρι το 1948,οπότε και η αρωγή συνεχίστηκε απ'το σχέδιο Marshall.
Τα "αποφώρια της ΟΥΝΤΡΑ" λοιπόν που περιφρονεί ο νέος,έντυσαν,υπόδησαν και βοήθησαν χιλιάδες Έλληνες της μετακατοχικής καθημαγμένης Ελλάδας.
Αυτό,στο χωριό μου,το λένε "αχαριστία" νέε μου.

Στη συνέχεια,ο νέος κατακεραυνώνει τις μειώσεις των μισθών,τα επαπειλούμενα κλεισίματα σχολών,τις ελλείψεις στα σχολεία.Όλα αυτά είναι γνωστά και θλιβερά.Θα ήταν ολοκληρωμένη η κριτική του αν είχε κάτι άλλο να αντιπροτείνει.Δεν το βρήκα στο γράμμα του.

Συμφωνώ μαζί του όταν ζητά να τιμωρηθούν όσοι κακοδιαχειρίστηκαν και υφάρπαξαν το δημόσιο πλούτο.
Συμφωνούμε επίσης στις διαπιστώσεις για την αναγκαιότητα λειτουργίας αποτελεσματικού συστήματος Πρόνοιας.Μόνο που αυτό δεν αποκτάται κατ'απαίτησιν αλλά μέσα από έναν αξιόπιστο και οικονομικά υγιή κρατικό προϋπολογισμό.Ο οποίος πρέπει από κάπου να χρηματοδοτηθεί (φοροδοτικός μηχανισμός) και,αν αυτό δεν είναι αρκετό,θα πρέπει να τον συμπληρώσουν οι πολίτες στερούμενοι μέρος των αποδοχών τους.Άλλος τρόπος δεν υπάρχει!
Σε μια χρεοκοπημένη χώρα λοιπόν,όλοι λίγο-πολύ πρέπει να ξεβολευτούμε για να τη βοηθήσουμε.Αυτό,δεν είδα πουθενά να περνά απ'τη γραφίδα του οργισμένου μας έφηβου.

Στη συνέχεια,ο νέος διερωτάται "ποιός οδήγησε τέσσερις χιλιάδες ανθρώπους στην αυτοκτονία"? Σημαντικό πράγματι ερώτημα,αλλά έχει ο ίδιος κάποια έγκυρη απάντηση? Έχει επεξεργαστεί συνολικά το ψυχολογικό προφίλ και το κοινωνικό περιβάλλον των ανθρώπων που έδωσαν τέλος στη ζωή τους? Ή έχει υιοθετήσει την εύκολη απάντηση σερβιρισμένη απ'όσους επενδύουν στην ανθρώπινη δυστυχία?

Περιγράφει ο νέος τι δε θέλει στη ζωή του: ανασφάλιστη εργασία,μισθό των 350 ευρώ,ενδεχόμενη οικονομική μετανάστευση. Σεβαστά όλα και ποιός άραγε θα τα επιθυμούσε για τον εαυτό του,αλλά υπάρχει κάποια πρόταση για να στηριχτούν οικονομικά καλύτερες εργασιακές συνθήκες? Μήπως "λεφτά υπάρχουν" και αρκεί να τα μοιράσουμε κατάλληλα? Κι αν ακόμη τα μοιράζαμε,για πόσο καιρό θα αρκούσαν μέχρι να χρειαστεί να τα παράξουμε? Ή μήπως δε χρειάζεται ο πλούτος να παράγεται αλλά απλά να τον τρυγάμε από κάποια μαγικά χρηματόδεντρα που ευδοκιμούν σε "έναν άλλο κόσμο που είναι εφικτός"?

Όλη η οργισμένη επιστολή,διαπνέεται από το πνεύμα της απαίτησης! Λες και βιώνουμε την ευαγγελική προτροπή "αιτήσετε και δοθήσεται υμίν". Δυστυχώς όμως "ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος".
Καμία αίσθηση κοινότητας,καμία ευθύνη κοινού βίου,καμία αισθητική συνανήκειν.Ένας οργισμένος εγωτικός ατομικισμός με αδηφάγες απαιτήσεις που "θέλει","απαιτεί","δικαιούται".

Κατακεραυνώνει ο νέος τις σχολικές ελλείψεις,αλλά λησμονεί τα σχολεία της εποχής του παππού του που τον έντυναν τα αποφώρια της UNNRA.Μέσα σ'αυτά τα σχολεία,ξυπόλητοι μαθητές και εμπνευσμένοι δάσκαλοι,σε συνθήκες ολοκληρωτικής ένδειας,μιας καθημαγμένης απ'τις πολεμικές συγκρούσεις χώρας και μιας βαθιά πληγωμένης απ'την εμφύλια τραγωδία κοινωνίας,οικοδόμησαν μια προοπτική για τις επόμενες γενιές.Δεν τα έκαναν ασφαλώς όλα τέλεια,αλλά πήγαν τον τόπο μερικά βήματα μπροστά,γιατί μόχθησαν και δημιούργησαν,αντί να "απαιτούν ιδανικές συνθήκες".

Ο νέος όμως έχει ήδη φτάσει σε συγγραφικό οίστρο: "εμπρός να τσακίσουμε τύραννους φασίστες" μας προτρέπει!
Γνώρισε το αγόρι το φασισμό? Βίωσε τις συνέπειες της εφαρμογής του? Ή μήπως θεωρεί "φασισμό" οτιδήποτε του "στερεί αυτά που δικαιούται"?
Όταν αύριο ,οδηγώντας ,τον πιάσει λάστιχο,θα καταδεχτεί άραγε να λερώσει τα χέρια του με το γρύλο ή θα καταγγέλλει την πρόγκα που του στερεί "το δικαίωμα στην οδήγηση"?

Αντιλαμβάνεται ο νέος πως η επιβίωση δεν είναι "δικαίωμα" αλλά διαρκής αγώνας και πως το μοναδικό όπλο που έχει ο άνθρωπος σ'αυτόν τον αγώνα είναι το μυαλό του?
Κατανοεί πως με όπλο το μυαλό,οι άνθρωποι βγήκαν απ'τα σπήλαια και μετέτρεψαν την επαπειλούμενη και αμφίβολη επιβίωσή τους σε ότι σήμερα του φαίνεται "αυτονόητο δικαίωμα"?
Γνωρίζει πως για να επιβιώσει ο άνθρωπος οφείλει να προσαρμόζει τις επιλογές του στις μεταβολές των υλικών όρων της ζωής του ή εκτιμά πως οι όροι αυτοί είναι ανεξάντλητοι και πως όλοι έχουμε αυτονόητο και υπερεπαρκές μερίδιο σ'αυτούς?

Αυτά είναι ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.Κι ανάλογα με τις απαντήσεις που δίνει κανείς,προσανατολίζει και τις επιλογές της ζωής του.
Φαίνεται όμως πως,ο οργισμένος μας έφηβος δεν ψάχνει απαντήσεις.Τις γνωρίζει όλες! Έχει μάλιστα έτοιμη και ετυμηγορία για τους "ένοχους που του κλέβουν τα όνειρα".
Δεν έχει φανταστεί πως τα όνειρα καθενός δεν μπορεί κανείς να του τα πάρει.
Δεν υποψιάζεται πως,ζητώντας απ'το κράτος να του "εξασφαλίσει τα όνειρα" παραιτείται απ'το δικαίωμα της ατομικής επιλογής.
Δε φαντάζεται πως ένα κράτος που "φροντίζει τα πάντα" είναι ταυτόσημο με ένα κράτος που "ελέγχει τα πάντα".

Είναι εντυπωσιακή η διαστροφή της μαρξιστικής κληρονομιάς: ο Μαρξ θεωρούσε τις υλικές συνθήκες της ζωής τις μόνες πραγματικές,σε βαθμό τέτοιο,ώστε κάθε ιδεαλιστική επινόηση (όπως τα  "δικαιώματα") τα περιφρονούσε ως αστικές επινοήσεις,ως ιδεατά "εποικοδομήματα" των υλικών συνθηκών του βίου.
Η σύγχρονη ελληνική εκδοχή της μαρξιστικής κληρονομιάς-γιατί σ'αυτήν ανήκει ο οργισμένος νέος μας-ομνύει στο ιδεατό (στα "δικαιώματα") με τέτοια προσήλωση,ώστε σχεδόν αδιαφορεί για τις υλικές προϋποθέσεις πραγμάτωσής τους.
Γι'αυτό ο νέος μας ζητά "δημόσια,δωρεάν,ποιοτική παιδεία".Δε φαντάζεται ότι δεν υπάρχει δωρεάν,ότι όλα κοστίζουν.Θεωρεί αυτονόητο το ποιοτικό λες και φυτρώνει στα δέντρα.
Αδιάλειπτη παροχή λοιπόν αφού όλα υπάρχουν τριγύρω μας σε αφθονία...

Δεν εκπλήσσομαι και κατά βάθος τον κατανοώ.Κι εγώ στην ηλικία του τα ίδια ακριβώς πίστευα.Ήμουν κι εγώ ένας αριστούχος μαθητής,διαμορφωμένος με την κυρίαρχη ιδεολογία του δημόσιου σχολείου: σοσιαλιστικός εθνολαϊκισμός και κολλεκτιβιστική προσοδοθηρία.Κι εγώ περίμενα να πάρω ένα πτυχίο και να πιάσω την καλή,το θεωρούσα περίπου αυτονόητο.Κανείς δε με είχε προτρέψει να ψάξω έξω απ'τα προκατασκευασμένα σχήματα.Ούτε και μπορώ να εξηγήσω το πως και το γιατί κατάφερα-στο βαθμό που κατάφερα-να δω και την άλλη οπτική της πραγματικότητας.
Ίσως μια έμφυτη αγάπη προς ότι συνιστά ιδιωτικό πεδίο,ίσως μια υπαρξιακή αποδοχή της ασκητείας ως διδασκαλίας του βίου,ίσως η επίγνωση του κόλαφου στον οποίο οδήγησαν όσοι έταζαν "αλλους καλύτερους κόσμους" και "δικαιότερες κοινωνίες".

Δεν είμαι φυσικά σε θέση να συμβουλέψω τον οργισμένο φίλο μας,κανέναν δε δικαιούμαι να συμβουλέψω.
Εντελώς φιλικά όμως θα του πρότεινα ν'απομακρυνθεί για λίγο απ'τις βεβαιότητές του.
Είναι τρομακτικό για ένα παιδί να έχει διαμορφώσει τόσο νωρίς,τόσες βεβαιότητες...

13/3/2013

10 comments:

  1. Λύση : Οικονομικό έλεγχο και πόθεν έσχες σε όλους ανεξαιρέτως τους πολιτικούς και τα συγγενικά τους πρόσωπα.Τι είχαν πρίν γίνουν πολιτικοί και τι μετά.
    Βασικό μισθό 500 € σε όλους τους πολιτικούς.Ας βάλουν και αυτοί πλάτη γιατί εμείς από πλάτη τελειώσαμε τώρα δίνουμε κάτι άλλο
    Απολύσεις ΌΛΩΝ των δημοσίων υπαλλήλων οι οποίοι εργάζονται σε θέσης χωρίς λόγο ύπαρξης ή μετάθεση τους σε θέσης οι οποίες να είναι αποδοτικές.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αυγουστή,τα είπαμε και στο fb.
      Συμφωνώ με την πάταξη της κλεπτοκρατίας,αλλά επιμένω πως χρειάζεται παραγωγή πλούτου.Αυτό γίνεται προσελκύοντας επενδύσεις κεφαλαίου.Επενδύσεις σημαίνει παραγωγή πλούτου και θέσεων εργασίας.Η μείωση του κόστους των κρατικών υπηρεσιών,με κλείσιμο των αντιπαραγωγικών και απόλυση όσων "εργάζονται"σ'αυτές είναι επίσης αναγκαία,αλλά το βασικό ζητούμενο παραμένει η επανεκκίνηση της παραγωγής.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. κ. Β.Πάλμο
    Διάβασα την επιστολή του νέου και κατόπιν την απάντησή σας .
    Τις βεβαιότητες τις έχετε εσείς,ενώ η ζωή θα πρεπε να σας έχει διδάξει ότι δεν υπάρχουν τέτοιες. Επομένως το να εγκαλείτε ένα νέο με τόσο συγκροτημένο λόγο θα πρεπε να σας προβληματίζει.
    Τον εγκαλείτε για αχαριστία γιατί μιλάει για «αποφόρια της UNNRA» και το μόνο επιχείρημά σας είναι ένας αριθμός: 416 εκατομ. Πόσα πήγαν στο λαό. Μήπως έχει δίκιο ο νέος όταν μιλάει για αποφόρια; Τα λαμόγια και αργότερα οι ταγματασφαλίτες (όπως τα λένε στο δικό μου χωρίο έγιναν μ’ αυτό τον αριθμό επιχειρηματίες)
    Μιλάτε ότι δεν έχει πρόταση απέναντι στις μειώσεις μισθών. Και τον κατακρίνετε γι αυτό.Αν είχε διαμορφωμένη πρόταση δε θα ήταν μια ακόμη κατηγορία τη βεβαιότητα ;
    Μετά περνάτε σε πρόταση έχοντας ακόμη μια βεβαιότητα. Στέρηση αποδοχών. Δερν υπάρχει ‘άλλος τρόπος. Αλήθεια δεν υπάρχει. Η φορολόγηση του μεγάλου πλούτου; Των εφοπλιστών; Των ποδοσφαιρικών ομάδων; Των ιδιωτικών ΜΜΕ; της εκκλησίας;
    Να βοηθήσουμε τη χώρα όλοι. Αλήθεια; Πως το βλέπετε δηλαδή ακριβώβς. Να χάνω εγω το 40% του μισθού μου και αντίστοιχα ένας πλούσιος τι ακριβώς θα χάνει; Τον οδηγό του, το ένα από τα δύο γιωτ του; Αυτό είναι το ξεβόλεμα και το όλοι να βοηθήσουμε;
    Έχετε εσείς απάντηση έγκυρη για την αύξηση των αυτοκτονιών. Κάποιοι από αυτούς του ς συμπολίτες μας άφησαν και γράμματα για την τραγική οικονομική τους κατάσταση. Αποδεδειγμένα. Ποιος διαμορφώνει τη ψυχολογία που οδηγεί σε απονενοημένα διαβήματα; Είναι θράσος να ζητάτε από έναν νέο να σας διαμορφώσει το ψυχολογικό προφίλ των δυστυχισμένων ανθρώπων που οδηγήθηκαν σε αυτοκτονία. Σαν μεγαλύτερος θα έπρεπε να καταλαβαίνετε.
    Για τα εργασιακά πάλι ζητάτε πρόταση από το νέο. Δε σας φτάνουν οι διαπιστώσεις. Και τον καλείτε να σκύψει το κεφάλι και να εργαστεί με 350 ευρώ. Αυτή την προοπτική θελετε για το παιδί σας;
    Η αμέσως επόμενη ενότητα είναι ένα συνεχές κατηγορώ σ’ ένα νέο που τόλμησε να πει κάτι διαφορετικό από την κυρίαρχη άποψη. Απαξιώ να απαντήσω στις κατηγορίες Αντ’ αυτού σας παραθέτω ένα ταιριαστό απόσπασμα του αρχαίου ποιητή Αρχίλοχου: «Ἡ ἀνεργία ταιριάζει ἀπόλυτα στοὺς γέρους,/ἰδίως ὅταν εἶναι λιτοδίαιτοι./Ἄν πάσχουν κι ἀπὸ ἄνοια,/τόσο τὸ καλύτερο γι' αὐτούς./Θὰ διεκδικοῦν παλαβομάρες,/πράγμα ποὺ ταιριάζει ἀπόλυτα στοὺς γέρους./
    Του ζητάτε να πάει πίσω στα σχολεία του παππού του για να καταλάβει. Ωραία προοπτική. Γιατι όχι και στην αλληλοδιδακτική του Καποδίστρια;
    Το φασισμό δεν τον είχε γνωρίσει εως τωρα,απλά τον διάβαζε. Τώρα παίρνει τα πρώτα μαθήματα από τους Δένδιες βορίδιδες και αδώνιδες και άλλους.
    Μετά περνάτε σε μαθήματα επιβίωσης. Μα δεν μπορεί να μιλάμε για επιβίωση σ’ ένα νέο που θέλει ζωή.
    Το κράτος που ελέγχει τα πάντα αντικαθίσταται με τους επιχειρηματίες που απλά ελέγχουν τα πάντα.(κρατικομονοπωλιακός καπιταλισμός που λέγαμε;)
    Τον κατηγορείτε για μαρξιστική διαστροφή επιζητά δημόσια δωρεάν ποιοτική παιδεία. Αυτό κι αν δεν είναι διαστροφή
    Στο τέλος λέτε ότι δε θέλετε να το συμβουλέψετε. Όχι απλά τον κατασυκοφαντείτε για να δικαιολογήσετε τις δικές σας ακροβασίες του σήμερα. Αραδιάζετε τις βεβαιότητές σας με πληρότητα εγωισμού.

    Ένας μεσήλικας που δεν ακροβατεί και εμπιστεύετε τα φωτεινά μυαλά των νέων.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αγαπητέ αστυάνακτα,σεβαστή η διαφωνία σου.Θα μου επιτρέψεις εν τάχει μερικές σύντομες επισημάνσεις:
      -Τα αποφόρια δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να τα φορέσει.Όταν όμως είσαι γυμνός και σου δίνουν αποφώρι λες "ναι ή όχι ευχαριστώ",δεν κατηγορείς αυτόν που στο προσφέρει.
      -Ακόμη κι αν αύριο φορολογήσουμε τα μεγάλα εισοδήματα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και μοιράσουμε τον πλούτο στο λαό,κάποια στιγμή θα χρειαστεί να τον παράξουμε.Απ'την αναγκαιότητα αυτή δεν μπορούμε να διαφύγουμε.
      -Επιμένω πως η ανάλυση του φαινομένου της αυτοκτονίας πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και αφού ληφθούν υπ'όψιν πολλές παράμετροι.Πουθενά δεν έγραψα πως έχω εγώ την ερμηνεία του.Αυτό που υπονόησα και το υποστηρίζω, είναι πως κανείς δε δικαιούται να κάνει μικροπολιτική με τις αυτοκτονίες.
      -Κανείς επίσης δεν είναι υποχρεωμένος να δουλέψει με μισθό 350 ή 250 ή 50 ευρώ.Οι μισθοί όμως κατά τη γνώμη μου δεν προκύπτουν κατά παραγγελία,αλλά καθορίζονται από το διαθέσιμο χρήμα της αγοράς,την αγοραστική δύναμη των πολιτών,το κόστος παραγωγής-πρώτων υλών-επεξεργασίας,το επίπεδο απασχόλησης και ένα σωρό άλλους παράγοντες τους οποίους δεν μπορούμε να χειριστούμε κατά την επιθυμία μας.
      -Τέλος για το φασισμό,είναι προφανές ότι έχουμε διαφορετική εκτίμηση.Ο φασισμός είναι για μένα μορφή πολιτικού ολοκληρωτισμού,όχι μορφή οικονομικής κρίσης.Άλλο υποφέρω επειδή φτώχυνα,άλλο υποφέρω επειδή μου απαγορεύουν την έκφραση.

      Φιλικά
      Βαγγέλης Πάλμος

      Delete
  4. κ. Πάλμο
    ας απαντήσω με τη σειρά μου στις επισημάνσεις σας, αφού πρώτα κάνω μια γενική παρατήρηση.Όλες οι απαντήσεις σας διαπνέονται από μια ανεκτικότητα που την ονομάζεται ή την θεωρείτε κομψά "ρεαλισμό".
    -βεβαίως και δεν είναι κανείς αναγκασμένος να φορέσει τα αποφόρια, αλλά είναι αποφόρια πως να το κάνουμε,κατι που αμέσως και σαφώς παραδέχεστε.
    -βεβαίως να παράξουμε πλούτο. Είπε κανείς το αντίθετο;Ζητήσατε όμως προτάσεις για την επίλυση του άμεσου προβλήματος και προβάλλατε το μνημόνιο ως μονόδρομο. Η άμεση φορολόγηση του μεγάλου πλούτου είμναι μια από τις προτάσεις. Γιατί εκεί είναι που "τα λεφτά υπάρχουν".
    -Οι αυτοκτονίες μπαινουν από μόνες τους στο πολιτικό παιχνίδι όταν κάποιοι με ιδιόχειρο σημείωμά τους λένε ότι προχωρησαν σ' αυτή τη κίνηση γιατί ήταν κατεστραμμένοι οικονομικά.
    -Βεβαίως και κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να δουλέψει με 350 ευρώ. Αλλά αν είναι άνεργος θα τοκάνει και με λιγότερα. Σ' αυτό πονταρουν. Αλλά είναι απάντηση αυτή; Λέτε ότι δεν ανταποκρίνονται οπι μεγάλοι μισθοί στο διαθέσιμο χρήμα της αγοράς. Από την άλλη οι υπέρογκες τιμές προιόντων, τα χαράτσια,οι διογκωμένοι λογαριασμοί ανταποκρίνονται στους μισθούς των 350 ευρώ;
    -Βεβαίως κι έχουμε διαφορετική εκτίμηση. Βεβαιως εγώ έγραψα ότι πρόκειται για τα πρώτα μαθήματα φασισμού. Θ'ακολουθήσουν κι άλλα. Δεν είναι οι επιστρατεύσεις "χουντικές μέθοδοι" που έλεγε κι ο Σαμαράς; δεν είναι τα προεδρικά διατάγματα τρόπος απαγόρευσης της έκφρασης; Η απουσία του πρωθυπουργού από τη Βουλή δεν είναι γράφω στα παλαιότερα των υποδημάτων μου τη κοινοβουλευτική διαδικασία; Τα φωτοσοπ του Δένδια ,το ξύλο στη ΓΑΔΑ τι είναι ακριβώς; Η κατασυκοφάντηση των δημοσίων υπαλλήλων που κατηγορήθηκαν όλοι ως επίορκοικαι κοπανατζήδες και τωρα δεν μπορούν να βρουν πάνω από 500 πραγματικά επιόρκους σε όλο το δημόσιο τι είναι;..και πολλά πολλά άλλα. Θα ακολουθήσει και η πραγματική μορφή πολιτικού ολοκληρωτισμού; Δεν είμαι βεβαιος. Όσο υπάρχουν τα φασιστικά ιδιωτικά κανάλια που χειραγωγούν τη κοινή γνώμη δε χρειάζονται τανκς που λεγε κι ο Εκο.

    -Τέλος δειτε πως απαντάτε σένα νέο παιδί και αναλογιστείτε μήπως υπάρχει άλλος τροπος για να πεισετε κάποιον με διαφορετική άποψη;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αποδέχομαι τις ενστάσεις σας και ιδιαίτερα την τελευταία.Αν το ύφος μου υπήρξε ειρωνικό,ήταν λάθος μου και ζητώ συγγνώμη απ'τον έφηβο.Η ανταλλαγή απόψεων,όταν γίνεται με ευπρέπεια,κάτι αφήνει στους συμμετέχοντες.Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.

      Delete
  5. Μια ιδιάζουσα ανάλυση της ανάρτησής μου φιλοξενήθηκε στο site "βαθύ κόκκινο" εδώ http://vathikokkino.com/2013/05/%CE%BC%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF/
    Η αλήθεια είναι πως αμφιταλαντεύτηκα σχετικά με την ανάγκη ανταπάντησης,αλλά όση καλή διάθεση κι αν έδειξα διαβάζοντάς την,αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι η απόπειρα ειρωνικής απαξίωσης του γραπτού μου.Η κακοήθεια λοιπόν δεν πρέπει να μένει αναπάντητη.

    Σε ό'τι αφορά λοιπόν τα ορθογραφικά και συντακτικά μου λάθη,στα οποία γίνεται επισταμένη αναφορά (ό'τι και ότι,αποφόρι,UNRRA κλπ) αποδέχομαι τα εκ παραδρομής σφάλματά μου και ζητώ συγγνώμη! Ένα κείμενο που γράφεται σε ιστολόγιο,κατά κανόνα γράφεται με χαλαρή διάθεση και συχνά υπό χρονική πίεση.Συνεπώς κάποια λάθη είναι αναπόφευκτα.Υπόσχομαι στο μέλλον να είμαι προσεκτικότερος.Ζητώ λοιπόν συγγνώμη ξανά! Ένας ελεύθερος άνθρωπος αναγνωρίζει τα λάθη του και απολογείται γι'αυτά άμεσα! Δεν περιμένει το συνέδριο του κόμματος να του υποδείξει τι πρέπει να θεωρεί σωστό και λάθος!

    Οι βαθυκόκκινοι αμφισβητούν τη μαθητική μου αριστεία,επειδή δεν την τεκμηριώνω!Τα στοιχεία μου είναι γνωστά,γράφω επωνύμως-σε αντίθεση με αυτούς-το βιογραφικό μου επίσης είναι δημοσίως εμφανές.Μπορούν να αναζητήσουν τις επιδόσεις μου από τα αρχεία του Β Γυμνασίου/Λυκείου Λευκάδας.Εκτός αν έχουν την απαίτηση να φωτοτυπήσω τον έλεγχό μου προ 25ετίας και να τον ανακοινώσω.Ακόμη κι αν τον είχα διαθέσιμο,δε θα το έκανα.Είναι ζήτημα προσωπικής μου αισθητικής να μην κομπάζω για τα πεπραγμένα μου.

    Σε ό'τι (σωστό τώρα?) αφορά τους χαρακτηρισμούς περί "μαύρων κοράκων","ηλιθίων που κοιτούν το δάχτυλο" κλπ. δε με εκπλήσσουν.Είναι ίδιον των μαρξιστών να αντιπαραθέτουν στην επιχειρηματολογία του αντιπάλου τους προσωπικές προσβολές και ύβρεις.

    Για την Ελλάδα του σχεδίου Μάρσαλ και της Unrra οι βαθυκόκκινοι έχουν αρνητική γνώμη.Δικαίωμά τους.Προσωπικά εκτιμώ πως η χώρα μας ευτύχησε τότε να δεχτεί την αρωγή των Δυτικών δημοκρατιών,αντί της "ευλογίας" του σοσιαλιστικού ολοκληρωτισμού.

    Τέλος,σε ό'τι έχει να κάνει με τα επιχειρήματά μου,καμία σοβαρή κριτική δε διάβασα στο βαθύ κόκκινο.Ούτε για την αδήριτη ανάγκη μιας κοινωνίας να παράγει πλούτο (αντί να οραματίζεται μόνο τη διανομή του),ούτε για την εξίσου αναγκαία υλική βάση πραγμάτωσης των όποιων δικαιωμάτων,ούτε για το κόστος των κρατικών παροχών,ούτε για τον κίνδυνο του κρατικού πατερναλισμού στην αντίληψη της πολιτικής ελευθερίας.

    Αναμενόμενα όλα αυτά.Οι άνθρωποι θέλουν να μας πείσουν πως ζούμε σε φασιστικό καθεστώς,επειδή βιώνουμε οικονομική κρίση.Τους προτρέπω να διαβάσουν τη "Μαύρη Βίβλο του Κομμουνισμού" και να ξαναδούν το φιλμ "Οι ζωές των άλλων",για να πάρουν μια γεύση περί φασισμού βαθέος κόκκινου.

    Τέλος,μια και ανέφεραν την παρουσία μου στη λίστα εθελοντών επιτηρητών των εξετάσεων,πρέπει να τους ενημερώσω πως στο facebook-το καταραμένο αυτό καπιταλιστικό δημιούργημα-πολλοί χρήστες εντάσσουν άλλους φίλους τους σε ομάδες χωρία να τους ρωτήσουν,εικάζοντας τη συναίνεσή τους.Πρόκειται για συνηθισμένη πρακτική που συνέβη και σ'αυτήν την περίπτωση.Αλλά επί της ουσίας,διαφωνώ απόλυτα με το συντεχνιακό ακτιβισμό που επιχειρεί να εκβιάσει την κοινωνία.Τέτοιον εκβιασμό επιχείρησε η ΟΛΜΕ και χαίρομαι πολύ-οι μαθητές ασφαλώς περισσότερο-που δεν κατόρθωσε να τον επιβάλλει.

    Αυτά και "καλή Τασκένδη σύντροφοι"...

    ReplyDelete
  6. Καλέ φίλε Βαγγέλη είναι γνωστό ότι έχεις άποψη, την τεκμηριώνεις και έχεις το θάρρος να την εκφράζεις δημόσια και ΕΠΩΝΥΜΑ. Οι θέσεις σου είναι συχνά αντιδημοφιλείς, εκφράζονται όμως πάντα με ευγένεια και ψύχραιμη επιχειρηματολογία. Συμφωνώ με τα περισσότερα απ'όσα έγραψες στο κείμενο σου. Το θέμα όμως ίσως είναι αλλού. Δεν είναι εύκολο να απευθυνθεί κανείς σε έναν 17χρονο. Προσωπικά θα δυσκολευόμουν ιδιαιτέρως. Αν το επιχειρούσα όμως, θα προσπαθούσα να αποφύγω τον διδακτισμό και την "αφ'υψηλού" ρητορική, όχι για λόγους πολιτικής ορθότητος, αλλά για να έχω κάποιες πιθανότητες να προσεγγίσω κάπως τον νέο και να με ακούσει με κάποια προσοχή. Εν τέλει το κείμενο σου μου δημιούργησε την αίσθηση ότι δεν απευθυνόσουν πραγματικά στον μαθητή, αλλά ότι προσπαθούσες να αποδομήσεις (και το έπραξες ως ένα βαθμό επιτυχώς) τις εντυπώσεις που δημιούργησε η επιστολή του. Τώρα, για την α-νοησία των επιθέσεων που δέχθηκες: είμαι βέβαιος ότι όλα αυτά δεν σε κάμπτουν...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φίλε ο σχολιασμός σου είναι καλοδεχούμενος ως καλοπροαίρετος και εύστοχος.Δέχομαι πως ίσως το ύφος μου να ξέφυγε και απολογούμαι γι'αυτό (προς τον έφηβο,όχι προς τους επίδοξους καθοδηγητές του).
      Ναι,η προσέγγιση των νέων είναι δύσκολη και απαιτεί δεξιοτεχνικούς χειρισμούς.Εκτιμώ πως πρέπει να είναι ειλικρινής και όχι κολακευτική.Δεν ξέρω αν την κατάφερα.Δεν ξέρω πόσο δεκτικός είναι κι ο ίδιος,πολύ θυμό,πολλές βεβαιότητες,πολύ "κατηγορώ" διέγνωσα.Ας κρατήσει-αν τη διάβασε-την παραίνεσή μου για λιγότερες βεβαιότητες.Κι αυτό ισχύει φυσικά και για μένα...

      Delete